donderdag 13 december 2012

Onderweg

 De eerste dag in Australie is een prachtige dag, We zijn na een relatief rustige reis heerlijk opgehaald en opgevangen door Jack en Elaine. De reis was vlot en was wel wat vermoeiend. Het eerste vliegtuig was rumoerig en sommige veel huilende kinderen ook wel. Maar voor dat we echt op reis waren kwam nog wel even de grote schrik toen ik merkte dat ik mijn paspoort vergaten was. Hoezo stom? Ik dacht op het laatste moment nog even een scan te maken opdat ik bij eventueel verlies op de mail kon laten zien dat ik wel een paspoort had en welke gegevens daar op stonden. En vervolgens liet ik mijn paspoort in de scanner liggen. Via nooddocumenten kon ik nog enige moeite toch een paspoort krijgen voor alleen deze reis. Een Singapore is wel een prachtig pink paspoort Ik was maar wat opgelucht toen ik in het vliegtuig zat en weg mocht. Het is een hele grote luchthaven, maar met de trein naar de andere gate maakt het makkelijk. Vanaf Singapore ging het met de A380 naar Melbourne. Het eerste gedeelte van de reis was het zicht op de grond nul, maar gedurende het tweede deel kon ik regelmatig zien over welke landen we vlogen. Ik had beide keren een plaats aan het raam.

Jack en Elaine stonden keurig op tijd klaar en de afhandeling ging ook uitstekend. Na een korte nachtrust van 5 uur zijn we beiden opgestaan en heben we heerlijk door het park gewandeld. Daarna heb ik lekker hardgelopen. Ongelooflijk hoeveel mensen hier al vroeg joggen.
We hebben na een lekker ontbijt een tocht gemaakt door de wetlands op een mountainbike. Schitterend weer, prachtige vogels, oa zilverreiger, whistling kite, koereiger, pelikaan, lepelaar, blue wren, cacatoo, parkieten, rosella,  meg pie en tig andere vogels, de geuren, vooral eucalyptus, heerlijk en dan ook nog eens tussen de 25 en 30 graden en zon; geweldig. Tegen drieën geluncht met een heerlijke pot koel bier! Jack en Elaine hebben even siesta gehouden. We wandelden nog even een stuk en ik ben maar begonnen met een stukje voor mijn digitale dagboek. Het is wel even wennen aan dit kleine laptopje, maar ik geloof dat ik me er mee kan redden. Vanavond picnic “on the block” Dus ergens op het land van Jack en Elaine lekker eten en wachten op de kangoeroes.

.
Dag 2.
Gisteravond dus een heerlijke picnic met fish & chips en lekkere salade. Heerlijke omgeving om rond te kijken en kangoeroes bij de vleet, maar wel ver weg. Genieten van de zonsondergang en dan zo’n heerlijke zomeravond met een prachtige sterrenhemel en geen enkel licht van lampen te zien; wel het zuiderkruis,
Vanochtend om zes uur op en heerlijk een 12 km hard gelopen door het park. Bertus ging voor een heerlijke wandeling en foto’s.

We hebben vandaag een schitterende wandeling door een regenwoud gemaakt. Het was wel warm en drukkend, ongeveer 35 graden, maar in de schaduw was dat goed te doen.

Weer allerlei prachtige vogels gezien, waarbij de liarbird; ook wel lyre bird, een grote indruk maakte. Schitterend, wat voor geluiden deze vogel kan maken. We kregen zelfs een klein regenbuitje, maar meer dan enige verfrissing leverde dat niet op. We hadden inmiddels ook onze eerste forse slang gezien (red  belly) . Ongeveer een meter en goed giftig volgens Jack. Hij staat op de foto. Net als al die grote tree firns en Eucalyptusbomen van wel 75 meter hoog. En een stam zo dik, wel 2,5 m in doorsnee en dat wel 30 meter hoog. Daar zit nog eens hout in .

We zijn nu weer thuis en gaan vanavond met de familie uit eten. Dat was leuk. Eerst in een hotel een hoofdmaaltijd eten en vervolgens bij Jim en Allison thuis een toetje eten, Interessante mensen. Kregen zelfs nog discussie over ali hirsi ayaan.
Nu lekker slapen en morgen de blog vullen        



4 opmerkingen:

  1. Jack here. I can "see" that you are having a good time. Keep it going.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He guys,
    Nog maar twee dagen daar en al indrukken voor een week. Dat belooft wat. Zo' n tropisch regenwoud is indrukwekkend. Zo beleefde ik dat ook in Singapore. Jullie gaan nog veel meer landschappen zien! Geen problemen met de overgang naar warm, zeg maar heet, weer?
    Hier is het bekend saai decemberweer. Twee dagen terug vroor het nog vier graden, nu was het maar liefst negen in de plus. Maar ja wel grijs en donker
    Veel plezier de komende dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Middelveldjes!
    Superleuk om al wat te horen en te zien. Hoop op nog (veel) meer fotos en verhalen natuurlijk. Goeie aktie met het paspoort ;-)
    Grtz Henk en Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Albert, het lukt prima met de blog zie ik. Mooie foto's, goeie tekst.
    Ik moest wel lachen om het vergeten van je paspoort, past wel bij jou, hoewel zo'n vergissing wel gemakkelijk gemaakt is.
    Ik zie dat jullie nu echt on the road zijn. Ik zou foto's van het landschap en markante panden h.s leuk vinden, dus als jullie die tegenkomen, laat eens wat zien.
    Het gaat wel goed samen reizen merk ik.
    Ik kijk uit naar jullie volgende berichten,
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen