donderdag 20 december 2012

21 december Batemans bay
Zo eindelijk weer een fatsoenlijke internet verbinding. Na Port Campbell zijn wij over de Great Oceanroad naar Queenscliff gereden. Prachte weg en genoten van de schitterende uitzichten op de kust bij de Twelve Apostoles en bij Lord Ards gorge. Het is steeds erg aangenaam weer hier. De overtocht over de Philippbay verliep heerlijk. Kort daarna hebben we bij Rosebud een camping aan zee gezocht/ We stonden zowat op het strand. Vandaar zijn we onder door Victoria gereden naar Seaspray. Op 40 km kwamern we 1 auto tegen. We namen een wat langere puse aan die 90 mile beach en genoten van het zwemmen innde forse golven.
We zijn vandaar naar Bairnsdale gereden en verder naar Omeo. In angelers rest hebben we op een prachtige plaats in het bos gekampeerd. Daar stond nog 1 gezin dat met de tent Australie rondtrok. Dat alles was hun huis en bestaan. We hebben nog even gewandeld en waarempel bleek er een km verder zelfs een huis met cafe te staan. In de nacht een heerlijke bui, waarna alles in de ochtend nog frisser rook met al die eucalyptusbomen. Na een onderdompeling in de rivier was ik weer helemaal fit.
Ik hoorde en zag zelfs een whip een soort merel met een witte smalle streep om de nek.
We zijn teruggereden naar Omeo voor de boodschappen. Werkelijk we waanden ons 40 jaar terug in de tijd. Via Benambra naar Corryoung gereden. Dat was een verbijswtrende ervaring met al die verbrande bomen. Meer dan een miljoen hectare is in 2003 verbrand. Dat is 4 keer Nederland
Via het Kocziuscko NP zijn we naar Jindabaye gereden. Daar in Saw pit creek vonden we in het park een camping, maar geen stroom en geen internet. We hebben niettemin een hele leuke plek gehad en zelfs een klein kampvuurtje gestookt. We zitten nu weer aan de kust in Batemans bay. Het landschap vandaag was afwissselen met zeer wijdse vergezichten en met dischte regenwouden en scherpe afdalingen. Bertus rijdt prima en het navigeren gaar ook goed. We eten er lekker van en hebben er nu zo'n 1800 km op zitten. We gaan naar de blue mountains om daar wat langer te staan en met een tour Sydney in te gaan. Kijken of dat lukt. We eten er prima van, maar alles is ishier behoorlijk prijzig, behalve de benzine. Die is rond de 1,20 euro p/l.





Het is nu zo'n 25 graden en half bewolkt.Straks lekker eten en ik hoop dat het laden van enkele foto's ook wil lukken. Dat lijkt er wel op

3 opmerkingen:

  1. Jongens, wat een machtige tour maken jullie! Ik ben met de vinger over de atlas gegaan en kon bijna alle plaatsen vinden. Hebben jullie Mount Kosciusko ook gezien? ( beklommen?) en het heet daar Snowy Mountains. Zou je daar n dewinter echt kunne skien? En dan die foto' s Albert denk je bij tijd en wijle niet: had ik maar een r100 GS met goed profiel mee?
    Dan nog even een vermanend vingertje. Die camper hebben jullie gehuurd en dan geeft het geen pas om er zoveel donuts mee te maken. Bertjs hou daar onmiddellijk mee op!
    Zo broertjes. Veel plezier samen daar ergens in Sydney. Wij doen het hier op de kortste dag met natte sneeuw
    Groeten van Arend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Pap! Je had de foto's zo uit mijn australia collectie kunnen halen! Ik heb namelijk precies dezelfde foto's! :) Super leuk om weer de verhalen te lezen! Ik zet hier de kachel wat hoger en dan is het met mijn ogen dicht net alsof ik ook weer in australia ben ;)

    Geniet er van! Liefs Anneke

    ps. ik ben daar in de buurt ook op fieldtrip geweest, en op dolphin point kun je nog wat leuke fossielen zien, van schelpen enzo :)En gaan jullie nog walvissen kijken? of is dat nu de verkeerde tijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Albert, het was dus je internetverbinding die er de oorzaak van was dat je niet eerder verslag kon uitbrengen.
    Het grote genieten is volgens mij echt begonnen. Ik vind het h.s. mooi voor jullie dat het zo super gaat.
    Tja, kon je maar blijven reizen. "Der Weg is das Ziel" zoals Arend al eens eerder schreef. Wat een leegte en wat een ruimte, daar nog.
    Het is hier de kortste dag van het jaar met zeer kenmerkend weer, beetje grauw, natte miezer, 2,4 graden, maar je verrekt van de kou als je even stil staat buiten. Ik heb het al vaak tegen Ybie gezegd: we wonen hier vrijwillig, waarom gaan we niet minstens 1000 km zuidelijker wonen. Hoewel vrijwillig, als je je huis niet wilt weggeven is def. vertrekken toch wat moeilijker.
    Tot het volgende bericht, de groeten aan Bertus.
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen